just you and me

  2014-01-15 / 15:01:00 / Brio / 1kommentar[er]
Nu har skolan börjat igen och det känns ju sådär enligt mig, men något positivt är ju att snön äntligen kommit(och verkar ligga kvar ett tag)! Jag verkligen älskar vintern och snön, visst, kylan är inte det trevligaste men jag mår så mycket bättre under vintern. Vet egentligen inte varför men när är blir vitt och härligt så känner jag mig så bra, sommaren tycker jag inte alls lika mycket om, jag gillar inte värmen så värst.. Haha det känns som att jag är jätteknäpp, men det är bara den jag är och jag är en vintermänniska, precis som pappa. 
 
På söndag hoppas jag iallafall på bra väder och att det inte är alltför kallt så jag kan ta lite snöbilder på Brio. Juste, jag har ju inte varit aktiv här direkt så det har hänt en ganska stor grej(tycker jag) gällande Brio; vi har bytit sadel! En dag när jag hade träning så haltade han med höger fram i traven och sedan var hovslagaren här och skodde hästarna, och hon trodde att det berodde på sadeln. Så en dag kollade vi lite mer noggrant på sadeln och då såg vi att hela sadeln var ju sne! Vi visste att den gled runt lite osv när man red, men vi hade aldrig trott att den skulle vara sne! Så då letade stallägaren fram en annan sadel, och otroligt nog passade den(!!), det är otroligt eftersom Brio är såpass kraftig och har ingen manke heller och hon har aldrig ägt någon sådan häst, men ändå så passade den på något vis. Det är en dressyrsadel(innan hade vi en hoppsadel) och den är såå skön att rida i, och han visade inga tecken på hälta när vi använde den! Men problemet är att vi inte vet hur vi ska göra, för hon vill inte sälja sadeln, men vi får låna den fram tills hovslagaren kommer nästa gång och sedan får vi väll se vad som händer. 
 
Oj vad långt det blev, hehe, men nu ska jag sluta och så får ni njuta på några fula bilder på Brio sålänge(gillar dock bilden där man bara ser öronen, vet ej varför haha).
tidsinställt.